Aktuality

Úprava záhlaví na webu

pondělí 24.srpen, 2015

Kandík psí zub - nové fotky a článek

pondělí 6.duben, 2015

Články

Kandík psí zub, cesta na Medník

neděle 5.duben, 2015

Fotografický workshop - Dravci a sovy, krátké ohlédnutí

úterý 28.prosinec, 2010

Domů » Články

Dolomity - Cortina d´ Ampezzo

čtvrtek 10.červenec, 2008

Před léty mě kolega z práce vzal na výlet do hor. Bylo to úžasné a od té doby mě to táhne spíše na kopečky než k moři. Prostě mě ta atmosféra a krása hor uchvátila. Letos jsem se proto rozhodl vydat se za horskou turistikou a fotografováním do Dolomit v Itálii oblast Cortiny d´ Ampezoo. (zájezd od jedné cestovní kanceláře)

1. den
V půl jedné ráno v sobotu jsem čekal až mě na smluveném místě vyzvedne autobus. Hranice s Itálií jsme přejeli okolo půl deváté. Cesta byla dobrá, nikde žádné zdržování. Okolo jedenácté jsme dorazili k místu prvního výletu kolem nejromantičtějšího jezera nazývaného "perlou" mezi dolomitskými jezery Lagro di Braies 1489 m. Jezero je nádherně čisté s jemně nazelenalou vodou. Dá se krásně celé obejít okruh trvá volným tempem něco málo přes hodinu. Nám fotografům to trvá déle :-). Po dokončení výletu okolo jezera jsme se jeli ubytovat do ****hotelu Boite v malém středisku Borca di Cadore asi 12Km od Cortiny d´ Ampezzo. ubytování bylo opravdu moc pěkné se vším všudy. Celý den bylo krásně jasno.

Lagro di Braies 1489m.n.m.

2. den
Výjezd autobusem na Passo Farzarego 2105 m., které se nachází pod masivem Le Tofane. Odtud se vycházelo na túru kolem jezera Lago val de Limides. Jezero bylo tak malé a schované, že jsme ho všichni přehlédli. Dále se obcházelo okolo Monte Averau 2649 m. Pod M. Averau jsme se napojili na sestu která vedla až na vrcholek Nuvolau 2547 m. Z vrcholu byly pěkné výhledy na západní stranu na masiv Marmolady i na východní stranu na Cortinu d´ Ampezzo. Cestou dolů se procházelo okolo zajímavých útvarů Cinque Torri (Pět věží). Za první světové války se v celé oblasti bojovalo, v horách doslova muž proti muži a právě u Cinque Torri jsou opravené bunkry a celé se to dá projít po naučné stezce. Počasí bylo pěkné, s mraky jako stvořené pro fotografování.

Monte Averau 2649m.n.m.

3. den
Výjezd autobusem na Passo Giau 2236 m. a odtud cestou pod vrcholem Monte Formin 2657 m. k útvaru Becco di Mezzodi 2603 m. Cestou pod vrcholem Monte Formin se naskýtaly nádherné výhledy přes čerstvě zelené horské louky a v pozadí se stále bílým vrcholem Marmolady. Cestou k útvaru Becco di Mezzodi se šlo vedle klikatícího se potoku. Od útvaru Becco di Mezzodi byl krásný výhled do údolí kde jsme měli Cortinu d´ Appezzo jako na dlani. Odtud byla možnost zvolit si ze dvou tras. Jedna lehčí přes jezero Lagi di Federa a jedna delší, kterou jsem šel pod Monte Pelmo 3168 m. a odtud jsme sestupovali do městečka  San Vito di Cadore. Tahle trasa byla trochu dobrodružnější. Trochu se bloudilo protože velká voda strhla na dvou místech turistické cesty. Nakonec jsme ale cestu opět našli a v pořádku do cíle dorazili. Stálo to ale za to. Šlo se po krásně rozkvetlých loukách, plných hořců, bodláků, horských lilií a další spousty bylin a rostlin. Počasí bylo opět krásné.

Passo Giau 2236m.n.m

4. den
Výlet ze sedla Passo di Tre Croci na severní stranu Sorapiss k chatě Rif. Tondi a Rif. Faloria odtud byla Cortina opět jako na dlani. Masiv Sorapis byl v horní části v mracích, mlze, jenom ticho. Taková tajemná atmosféra. Jednu chvilku jsme museli vytáhnout pláštěnky. Netrvalo dlouho a déšť ustal. Celou cestu byl pěkný výhled na Monte Cristallo 3221 m. Od chaty Rif Faloria jsme si přichvátli na sestupu do Rio Gere 1880 m. aby jsme stihli nechat se vyvést prvním úsekem čtyř sedačkové lanovky na stanici Son Forca 2215 m. Odtud druhým úsekem "dvou sedačkové" lanovky na stanici Rif. Guido Lorenzi 2932 m., s polohou níže pod vrcholem Monte Cristallo odkud byly opravdu nádherné výhledy. Počasí se zlepšilo a bylo zase pěkně.

Monte Cristallo 3221m.n.m.

5. den
Výjezd od jezera Lago di Landro serpentinami k chatě Rif. Auronzo 2320 m. která se nachází pod symbolem Dolomit Tre Cime di Lavaredo (Tři zuby). Odtud se obcházelo Lavaredo k chatě Rif. Lavaredo 2344 m. a dále k chatě Rif. Locatelli 2405 m. Původně jsme chtěli obejít celé Lavaredo okolo tří malých jezer. Počasí se ale rychle pokazilo. Byla docela velká bouřka, padaly kroupy, takže jsme se raději šli schovat na chatu Rif. Locateli. Po cestě jsem se za asistence dvou kolegyň schoval na chvilku pod přístřešek z pláštěnky a udělal aspoň pár fotek Lavareda. Na tento výlet jsem se těšil ze všeho nejvíce, ale počasí nám nepřálo. Na chatě jsme se zahřáli polévkou a za deště jsme se vydali zpět k chatě Rif. Auronzo. I na Lavaredu se za první světové války hodně bojovalo a je provrtáno tunely. Když jsme se vraceli tak právě z jednoho tunelu po vydatném dešti vytékala proudem voda a dělala nádherný úzký vodopád.

Tre Cime di Lavaredo

6. den
Ráno jsme si sbalili, předali klíče na recepci a vydali jsme na poslední túru. V plánu byl výlet do oblasti Parco Naturale Dolomity d´ Ampezzo , do malebného údolí Valle di Fanes odkud se stoupalo lesem okolo pěkného vodopádu. Pod vodopádem se dalo projít. Trochu nás poprášila tříštící se voda. Od vodopádu dále pak k jezerům Lago di Limo a Lago Verde k chatě Rifugio Fanes. Jako i v předchozích dnech jsme také na loukách viděli sem tam sysla.
V podvečer po túře jsme v pět hodin vyrazili na cestu domů. Zpátky mi to vždy rychleji utíká a o půlnoci jsem už směřoval nabrán taťkou na chalupu.

Parco Naturale Dolomity d´ Ampezzo

Dovolená to byla nádherná. Vše bylo pěkně zajištěno. Průvodci byli zkušení. V této oblasti byli už po páté takže znali každý vrcholek a měli to vše prochozené. Tímto chci poděkovat za spolupráci - doplnění a upřesnění pár údajů v článku průvodkyni paní Haně Lhotové.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace